Followers

Wednesday, October 24, 2018

BBM3410/18: Inspirasi Kejayaan Hakiki

RASA TIDAK ADIL BUKAN JIKA ANDA YANG TELAH BERTAHUN-TAHUN LAMANYA MENCURAHKAN BAKTI KEPADA MAJIKAN MASIH KEKAL SEBAGAI KAKITANGAN BIASA. SEMENTARA ADA PULA DI KALANGAN RAKAN-RAKAN YANG SEUSIA, BAHKAN ADA YANG LEBIH MUDA MEMILIKI KARIER YANG HEBAT ?

Cemburu bukan ? Tidak salah jika anda berasa iri hati  tetapi lebih baik jangan dipendam. Jadikan ia sebagai pemacu untuk anda menjadi seorang yang lebih bersemangat.  Tanamkan juga dalam diri anda bahawa jika mereka boleh, sudah tentu anda juga boleh.

Jadi, APA PERSEDIAAN KITA ?

1. Tampil dengan cara yang BERBEZA, kerana tidak mudah untuk meraih posisi di atas. Anda harus berani bersaing dan harus mempunyai kemampuan diri sendiri.

2. Bijak mengawal TEKANAN kerana seorang individu pasti tidak lepas dari tekanan, apatah lagi beban tugasan yang diserahkan kepada anda. Mungkin mustahil untuk anda menghindari tekanan tetapi anda boleh mencari jalan untuk melegakan tekanan.

3. Bersemangat untuk KALAHKAN DIRI SENDIRI kerana, "semakin tinggi pokok, semakin kuat angin menerpa". Begitu lumrah dunia juga. Semakin anda berusaha untuk mencapai kejayaan, semakin banyak halangan. Kena kuat dan bijak untuk mencintai diri sendiri serta menghargai kemampuan.

4. Berani untuk TETAPKAN SEMANGAT  diri kerana kita tidak mahu jika kejayaan yang diraih hanya bertahan untuk seketika maka kita harus mempunyai strategi untuk mempertahankan kejayaan anda.

Hadam. Anda akan BERJAYA 😊

No comments:

Post a Comment